Contact
Neem contact op
+31 344 881000

PCR COVID19 testen voor medewerkers Van der Valk Hotels

De snelheid van de uitslag van de COVID19 test is van groot belang voor werkgevers!

In samenwerking met U-Diagnostics / HetHuisartslab kan Van der Valk Care ervoor zorgen dat medewerkers met klachten zoals verkoudheid en/of benauwdheidsklachten, hoesten en/of verhoging snel op het coronavirus kunnen worden getest. Het griepseizoen is immers in aantocht en je wil als werkgever dan ook voorkomen dat medewerkers een week op de uitslag van een test moeten wachten met als resultaat dat het loon gedurende deze wachttijd moet worden doorbetaald.

Wel klachten

Een medewerker kan bij klachten (en dus symptomatisch is) een PCR-test uitvoeren bij HetHuisartslab. Na het online invullen van een vragenlijst door de medewerker zorgt Van der Valk Care voor de beoordeling en stuurt de medewerker indien hij/zij voor een PCR-test in aanmerking komt, een voucher-code toe. Middels deze code kan de medewerker zich op de online aanmeldpagina voor een test bij één van de COVID-19 Health Check Centers in het land aanmelden.
Indien een medewerker zich ziekmeldt voor 9.00 uur is de kans groot dat dezelfde dag voor 13.00 uur de test kan worden afgenomen.
U-Diagnostics / HetHuisartslab verzorgt uitslagen in beginsel de dag na de dag van afname. Omdat de triage door de Van der Vak Care huisarts verzorgt wordt, kunnen de kosten door HetHuisartslab gedeclareerd worden bij het Openbare Gezondheid Zorg budget, waardoor het voor zowel de medewerker als het bedrijf kosteloos is. Als organisatie ontvang je dus geen factuur van de test.

Geen klachten

Medewerkers die geen klachten of verschijnselen van het virus hebben (en dus asymptomatisch zijn), maar wel met een besmet persoon uit een leef- of werkgemeenschap in contact zijn geweest, kunnen óók via HetHuisartslab worden getest en wel via deze link. Het betreft echter geen verzekerde zorg, waardoor de kosten bij aanmelding moeten worden voldaan. Afhankelijk van de vraag of men individueel of in groepsverband getest wil worden bedragen de kosten respectievelijk € 100,- of € 60,- per test.

Werkwijze

De test kan worden afgenomen voor medewerkers van Van der Valk Hotels.

  1. De medewerker meldt zich voor 09.00 uur af, wegens vermeende klachten;
  2. HR stuurt deze link naar de medewerker;
  3. Medewerker vult online zelf de triage-vragen in;
  4. Medewerker verzendt dit eerste formulier naar HHL;
  5. Medewerker ontvangt per email een ontvangstbewijs, waarop staat wat hij/zij ingevuld heeft;
  6. Van der Valk Care ontvangt per email de aanvraag van de medewerker; JA of NEE PCR;
  7. Bij JA PCR, stuurt Van der Valk Care per email een vouchercode naar de medewerker, dit is het bewijs dat de medewerker getest wordt op COVID19;
    De medewerker dient zichzelf voor de PCR-test aan te melden via deze link ( het tweede formulier en de vouchercode ). Medewerker dient zich ruim voor 13.00 uur te melden op de door de medewerker gekozen testlocatie; Deze test is gratis.
    Voor de actuele openingstijden van een testlocatie klik hier
  8. Bij NEE PCR, stuurt Van der Valk Care naar de medewerker en naar HR een bericht; Neem zo nodig over de klacht contact op met de eigen huisarts.
    De medewerker of werkgever kan besluiten een asymptomatische test te kopen bij HHL;
  9. De test dient in elk geval voor 13.00 uur afgenomen te zijn, waarna er, op zijn vroegst 24 uur later, een uitslag bekend is;
  10. Medewerker ontvangt zelf de uitslag per sms en e-mail;
  11. Deze uitslag is alleen en JA of NEE uitslag (geen reisdocument).
  12. Let wel, de medewerker dient ID mee te nemen naar de testlocatie.

Aan de managers:

  • Het Huisartslab test voor vele grote organisaties en verstrekt ook reisbescheiden indien er naar landen gereisd wordt, die een negatieve test vereisen. Deze test vallen niet onder Van der Valk Care en kunnen alleen besteld worden bij www.hethuisartslab.com
  • Het hotel krijgt geen inzage in uitslag van de medewerker. De huisarts van Van der Valk Care wel, maar mag dit om privacy redenen niet met het hotel delen.
  • Indien een medewerker een positieve testuitslag heeft ontvangen, dan neemt de GGD contact op met die persoon. Het advies vanuit de GGD dient te allen tijde te worden nagestreefd. Werkgevers die aanvullende advies hierover willen ontvangen, kunnen contact opnemen met Van der Valk Care via info@vandervalkcare.nl

Geen klachten, wel testen en betalen

Naast de symptomatische klachten van medewerkers kan het zo zijn, dat er asymptomatische klachten zijn. Denk hierbij aan een afdeling die getest moet worden of een gezin. De asymptomatische klachten vallen niet onder ‘verzekerde zorg’. De kosten hiervan zijn € 60,- per persoon. Er wordt in pools van 2 tot 5 personen getest. Mocht er een uitslag zijn van 1 positief persoon, dan gaat de hele pool in de symptomatische test en is het verzekerde zorg. De kosten voor individuele asymptomatische klachten zijn € 100,-.

Mocht je asymptomatisch willen laten testen, dan kan je je aanmelden via deze link.

Over de tijdsduur van de uitslagen draagt Van der Valk Care geen verantwoording. HetHuisartsLab doet er alles aan om de uitslag binnen 24 uur na aankomst van het testmateriaal in het laboratorium door te geven aan de medewerker. Hieromtrent wordt geen garantie verstrekt door HetHuisartsLab.
Indien er vragen zijn over de afnames voor medewerkers van Van der Valk Hotels kun je die uitsluitende per mail richten aan info@vandervalkcare.nl

Verdere toelichting over de Covid-19 Diagnostiek vind je in deze presentatie.