De meest gestelde vragen:

Zijn de zorgkosten declareerbaar?

Vraagt u dit altijd eerst bij uw zorgverzekeraar na. Veelal wel, omdat het om verplaatste thuiszorg gaat, indien u thuis ook zorg nodig heeft.

Kan ik de offerte die ik ontvang bij de zorgverzekeraar indienen?

Nee, wel de faktuur, na afloop van uw verblijf. De offerte geldt alleen voor de toezegging van uw zorgverzekering, dat zij uw verzoek tot declaratie indiening van de geleverde zorg accepteren en tot betaling aan u overgaan.

Waar reken ik af?

U dient de verpleging-/zorguren en de hotelovernachting(en) vooraf af te rekenen met Van der Valk Care via een betaallink. Alle overige kosten, zoals ontbijt, lunch, diner en andere gemaakte kosten, rekenen u af met het hotel waar u verblijft.

Kan ik telefonisch reserveren?

Nee, u kunt alleen een mailaanvraag doen via het aanvraagformulier. Dit is zo geregeld, omdat uw aanvraag door twee bedrijven behandeld wordt: het hotel en de zorg. Beide partijen overleggen of uw zorg geleverd kan worden, waarna er telefonisch contact met u opgenomen wordt over uw zorgvraag. Daarna ontvangt u een offerte. Indien u akkoord bent hiermee, wordt uw reservering definitief.

Kan ik annuleren?

Ja. Nadat u uw reservering definitief hebt gemaakt en de faktuur betaald is kan dat volgens onderstaande voorwaarden. Er gelden wel andere voorwaarden dan in het hotel (KHN), omdat de zorg door Van der Valk Care ingekocht wordt. De voorwaarden zijn:

  • Binnen 1 week voor aankomst 25% van de offerte
  • Binnen 3 dagen voor aankomst 50% van de offerte
  • Binnen 24 uur voor aankomst 100% van de offerte

Kan ik last minute reserveren?

Nee, de minimale voorbereidingstijd is 48 uur voor aankomst.

Wanneer komen er hotels bij waar ik ook verpleging of verzorging Van der Valk Care kan genieten?

In het najaar breiden we de landelijke mogelijkheden uit.

Moet ik de zorg aaneengesloten gebruiken?

Ja, de minimale zorg is 2 uur per dag. U kunt dit per half uur uitbreiden.

Welke hulpmiddelen zijn er beschikbaar?

Veel is mogelijk, echter niet alles. Zo zijn tilliften in veel hotels niet mogelijk, omdat die niet altijd onder de hoog/laag-bedden passen. Hulpmiddelen dienen vooraf besteld te worden in de hotels door Van der Valk Care. Geef dit aan tijdens de intakeprocedure.

Kan ik mijn PGB voor de geleverde zorg gebruiken?

Veelal wel, vraag uw verzekering voor de bevestiging

Valt de de zorg onder de WLZ?

Nee.

Wat voor een zorg kan ik krijgen?

U krijgt, als u onder begeleiding zelfstandig thuis woont, in het hotel zoveel mogelijk zorg op maat, afgestemd op uw behoefte. Persoonlijke verzorging en verpleging t/m zorgzwaartepakket 3 (ZZP3)

Is er plaats voor de partner of mantelzorger?

Zeker! Uw partner of mantelzorgen betaalt geen extra kosten voor het hotelkamerbad (indien 1-persoonskamer € 25,- voor een extra bed op de kamer). Ontbijt, lunch, diner en verdere kosten aan het hotel.

Kan ik ook fysiotherapie krijgen?

In veel gevallen wel, vraagt u het na bij uw intake.

Kan ik ook zn huisartsenhulp krijgen?

In veel gevallen wel en is er een 'achterwacht' door een huisarts, vraagt u dit altijd na bij uw intake.

Belangrijke informatie

Medicatie zelf meenemen voor de verblijfsperiode.

Op de offerte worden de verblijfskosten en zorgkosten gespecificeerd zodat het duidelijk is voor u en uw zorgverzekeraar.