Contact
Neem contact op
+31 344 88 10 00

Van der Valk Care zoekt maatjes

17 juli 2018

Wanneer we de capaciteit in bedden van het hotel bij Schiphol niet meerekenen, is het Van der Valk hotel in Tiel de grootste vestiging van het concern in Nederland. Het hotel heeft een uniek en heel uitgebreid aanbod aan faciliteiten en services voor hotelgasten, sportievelingen, gasten die een gokje willen wagen of voor zakelijke meetings. Maar het onderscheidt zich echt met de Care-afdeling. Daar gaat dit artikel over.

Tiel - De Van der Valk Care-afdeling heeft 12 hotelkamers. Je bent er welkom voor verder herstel of revalidatie na een ziekenhuisopname, voor overname van mantelzorg of vakanties met zorg. Afhankelijk van de ziektekostenverzekering en de reden van verblijf betaalt de ziektekostenverzekering mee aan het verblijf. De Care-afdeling beschikt over ervaren verpleegkundigen en onderhoudt zo nodig nauw contact met behandelende huisartsen of medische specialisten.

Het kan nog beter

Zorggasten ontbreekt het, naast de verpleegkundige zorg en de mogelijkheid om gebruik te maken van alle faciliteiten van het hotel zoals het zwembad, de fitnessclub, de aanwezige fysio- en psychotherapeut en de all-inclusive verzorging, aan niets. Toch zou de bestuurder van de Care-afdeling, Elfi van der Valk nog graag een extra service aan het pakket van diensten willen toevoegen. Elfi daarover: "Ondanks alle mogelijkheden en faciliteiten die wij bieden, kan de dag soms wat lang duren. Zeker wanneer je alleen bent en niet zo veel bezoek krijgt. Voor die gasten zouden we het fijn vinden als we een aantal vrijwilligers zouden hebben, die af en toe met een gast een kopje koffie willen drinken in bijvoorbeeld de Skybar, een ander leuk plekje in ons hotel of op het terras, een wandelingetje maken, of een uurtje praten of samen met onze gast de lunch gebruiken. Dat kopje koffie of een ander drankje en de lunch bieden wij natuurlijk graag aan. De Care-afdeling hebben we opgezet in nauw overleg met Herman Jonkmans van het Servicepunt Thuiswonen. Herman is nog altijd als adviseur aan de Care-afdeling verbonden en het Servicepunt treedt op als informatie- en aanmeldingspunt voor belangstellende vrijwilligers. Jonkmans: "Wij hebben een groot servicepakket voor 'langer thuiswonen' en meer mobiliteit voor ouderen. Daar zijn nu al een groot aantal vrijwilligers bij betrokken zoals baliemedewerkers bij onze informatiebalies bij het Eerstelijnscentrum aan de Teisterbantlaan en chauffeurs voor het vervoer van mensen die zelf geen auto hebben. Belangstellenden kunnen meer informatie krijgen via e: info@servicepunt-thuiswonen.nl of t: 088 7004100.

https://www.zakengidstiel.nl/nieuws/algemeen/433771/hotel-van-der-valk-zoekt-maatjes-